Reading political clientelism and
concentration through new media:
The case of Anadolu Agency

Doktor Adayi
University of Strashourg

Justice and Development Party (AKP), which established a strong
government after the landslide election victory in 2002 following a
major economic crisis in Turkey, has reshaped the country according
to its Islamic-conservative policies in the last 13 years. Notably after
the 2010 constitutional referendum, which practically erased the ev-
er-existent military off the political scene and gave the government
both broad legislative power and popular support, AKP abolished
the secular consensus between state and capital, and started to dom-
inate almost all domains, including the cultural one. While forming
its own economic and social networks, boosted by the Islamic De-
velopment Bank-funded growth, the party excluded practically any-
one that did not belong to or abide by the new regime, baptized as
“the New Turkey” by its iron-hand creator, former Prime Minister
and now President of the Republic, Recep Tayyip Erdogan. Inso-
much as country’s aggressive economic growth was mainly hailed

13 «



» 14

| Yeni Medya Calismalar |

both in Turkey and abroad, the cultural field has become the peril
point of any valid challenge against AKP governments. Notably, well-
educated secularists have been ousted from high-ranking posts in
the media and academy, and replaced by Erdogan’s in-breed cadre
of loyal followers, who in most cases have had grave difficulties in
handling the necessary task to convert AKP’s popularity into a full-
fledged cultural hegemony. In 2013, the Gezi protests, which was
started by a dozen of environmentalists and turned into a move-
ment of five million citizens despite overwhelming media censor-
ship, were widespread by a clever and humorous use of online so-
cial networks, which led Erdogan to a failed Twitter-ban attempt
and also recruit 3,000 Twitter users of his own, infamously known
as “AK Trolls.”

Media concentration is often defined over the number of indi-
viduals or organizations controlling the majority shares of the mass
media. As Baker (2007: 5) states, “the health of democracies depend
on having a free press” which should have the “the widest possible
dispersal of media ownership.” McQuail (2010) claims that; media
concentration can occur vertically (a conglomerate owning a chain
of media outlets) and horizontally (geographically, e.g. a company or
individual buying local media outlets), and/or in national and trans-
national level. Several scholars (Just: 2009, Horwitz: 2005, Kelly and
others: 2003, Terzis and others: 2007) treat the issue in line with this
market-based perception and define media concentration accord-
ing to the direct media ownership. Insomuch as these works have a
definite validity concerning Western free-market economies, the ec-
onomically and politically hybrid periphery countries may necessi-
tate a broader definition of media ownership. Hughes and Lawson
(2004), in one of the few works addressing this issue, draw attention
to this problem and define the relationship between the crony capi-
talism and the political bias of media networks in emerging democra-
cies. Others (Fox: 1988, Faraone: 2002) also underline the discrepan-
cies in the Latin American democracies. Also, Hallin and Mancini’s



| The case of Anadolu Agency |

(2004) Mediterranean or Polarized Pluralist Model, attempts to po-
litically contextualise the media structure in the peripheral emerg-
ing democracy, according to the role of the state in the media and
the parallelisms of media outlets to political systems.

Albeit these works are all helpful in creating a new context for
the media in non-Western democracies, Turkish example has largely
been out of their scope. The reason because is that, the media con-
centration concept heavily relies on the existence of a number free-
market actors dominating the market, or a state directly owning or
controlling the majority of the media. However, the political struc-
ture in Turkey during the AKP period mostly relied on a pan-Isla-
mist crony capitalism based on party’s own economic and social net-
works. This policy, in the early years of AKP reign, was interpreted
as “opening door to the businessmen who fell outside the circle of
Istanbul-based oligopolistic crony capitalists.” (Patton, 2006: 522).
However, as it happened in many other domains, Erdogan’s party
renegotiated the closed circles of the post-coup secular consensus,
in order to break it and to replace it with the ones of its own. The
impressive work of Bugra and Savagkan (2014, 88-89) shows that
the ten most successful new entrepreneurs of the AKP era depend
on the same pattern; “[their] business development has taken place
in more than one sector, and each case includes at least one invest-
ment project in the generation and distribution of energy. In all of
these cases, privatization, public tenders and public-private part-
nerships have been important for business development.” Further-
more (2014, 94), they also state that “the government’s use of in-
vitations rather than open tenders in public bids for infrastructure
projects has been particularly controversial. For example, the Ka-
lyon Group, whose growth was based on public tenders, obtained
many of these tenders by invitation, a method that, in principle, was
reserved for exceptional cases such as natural disasters or epidem-
ics.” These methods prove that the AKP government used the state
initiatives to create a crony capitalism of its own.

15 «



» 16

| Yeni Medya Calismalar |

In this context, Turkish media concentration does not depend
on free-market monopolies or heavy state ownership. It is rather a
political oligopoly based on several different actors which are af-
filiated to the same network created by the government. The eco-
nomic and social networks founded upon the same cultural and
political codes (in AKP’s case, Islamism), also contributed to the
creation of a hybrid media oligopoly that includes semi-privatized
state-run media giants, still vastly-financed by the government, and
private media which are subsidized through the revenue coming
from state-run advertisers (such as telecommunication monopoly
Tiirk Telekom, or the national flag-carrier Turkish Airlines) as well
as the National Advertisement Agency (Basin Ilan Kurumu, BIK),
the distributor of official and legal announcements. According to
a 2014 report published by Nielsen Adex (Devlet yandas medyayi
reklamla zengin etti, 2015), 69,3% of the total advertisement vol-
ume of 19 state-run firms were given to pro-government newspa-
pers, generating an estimated 60 million Turkish liras (approx. 27
million USD) of revenue to these media outlets.

Therefore, in Turkish case, what counts is not the ownership
of the media per companies or individuals, but whether or not they
belong to the government’s social network. Therefore, whereas
media concentration in Turkey is not visible, political concentra-
tion is the modus operandi of Turkish media. Nevertheless, as of
February 2015 (09 Subat 2015 - 15 Subat 2015, 2015), the mar-
ket share of pro-government newspapers does not exceed 25, 5%,
while anti-government newspapers have 41, 8% of total newspa-
per sales. Hence, the mainstream media on the fringe of the AKP
social networks, but which still try to keep hold of the economic
networks (as most mainstream media belong to holdings active
in many other vital sectors such as energy or construction) were
forced to sack neutral or anti-government journalists and replace
them with pro-government ones, sometimes with President Recep
Tayyip Erdogan’s or his consultants’ direct suggestions. The 2014



| The case of Anadolu Agency |

Freedom House report (FREEDOM ON THE WORLD: Turkey,
2014) classifying press in Turkey as “not free” underlines this sit-
uation by “In addition to punitive measures applied by law, sys-
tematic political pressure from the executive branch led to scores
of journalists and media workers being fired in 2013 for critical
reporting on the Erdogan government.” Reporters without Bor-
ders’ June 2014 report (Reporters without Borders, 2014) also ad-
dressed to the same issue; “At least 22 journalists were fired dur-
ing the protests and 37 were driven to resign. The conservative
Turkish daily Sabah fired Yavuz Baydar as its ombudsman on 23
July 2014 after refusing to print a commentary he had written on
the way some Turkish newspapers were denigrating the foreign
media. A week later, the liberal daily Milliyet fired its columnist,
Can Diindar, and then its editor, Derya Sazak. Other journalists
reported that articles had been censored or owners had meddled
in a heavy-handed fashion in editorial policies. Clandestine phone
call recordings circulated in early 2014 (of which authenticity was
never denied by the authorities) showed that these owners were
often acting on direct government orders.”

In the cultural battle which remained decisive for AKP’s hege-
mony attempts, Erdogan’s cadre took over a large portion of pri-
vate media through pro-government businessmen. Meanwhile, the
government also reshaped two state-owned media outlets, the ra-
dio-TV giant TRT and the news agency Anadolu (AA), in terms
of structure, editorial staff and policy. These media outlets were
spread to the Islamic world and former Ottoman territories, in line
with the “strategic depth” policy of former Foreign Minister and
now Prime Minister Ahmet Davutoglu, which aimed to create an
“area of influence” for Turkey in these regions, also by resuscitat-
ing the “Pax-Ottomana”. In this context, TRT and AA staff, espe-
cially the board members, was handpicked from other pro-govern-
ment media and NGOs, forcing the employees already in place to
leave or to retirement.

17 «



» 18

| Yeni Medya Calismalar |

In Anadolu Agency, the acting director Hilmi Bengi retired in
2011 and Kemal Oztiirk, a young Islamist known by his radical anti-
secularist views penned under the nickname “Mir Mahmut Riza!,
took over the position. Oztiirk formerly worked with Tayyip Erdogan
and AKP’s “number two” Biilent Aring as a media consultant, two
people who would turn out to be very influential in the other ap-
pointments to the agency. After Oztiirk, other president, prime min-
ister or minister consultants also were appointed to the AA board.
Other members were generally chosen from media outlets close to
the party. As seen in Table 1, the AA board members between 2011
and 2015 came from a very small network.

Board Member Connection

Ahmet Tek
Ali fhsan Sarkoca Prime Minister’s Press Officer during Erdogan period
Ebubekir Sahin
Kemal Oztiirk Former press consultant of vice-PM Bilent Aring
Former press consultant of former-PM Tayyip Erdogan
Yeni Safak columnist
Metin Mutanoglu Former Kanal 7 reporter
Former Yeni Safak foreign desk chief
Former TV Net senior editor
Former Al Jazeera Turk senior editor
Miicahit Kiigiikyilmaz President’s social media manager during Gl reign
SETA specialist
Former TRT consultant
Mustafa Ozkaya Former TV Net senior editor
Former Al Jazeera Turk senior editor

1 Milliyet, 8 January 2009.



| The case of Anadolu Agency |

Nihat Erdogmus Sehir University professor
Omer Eksi Former Work and Social Security Ministry press officer
Refik Korkusuz Medeniyet University professor
Resat Yazak (lose friend of Biilent Aring
Said Yiice Barla Platform chairman, NGO close to Nur religious group
Salih Melek Prime Minister’s Press Officer during Erdogan period
Salih Melek Biilent Aring’s former head consultant
Senol Kazana Former TV Net editor-in-chief
Prime Minister’s head consultant during Erdogan period
President’s head consultant during Erdogan period

Table 1 — AA board members since 2011 and their connections.

Scope, methodology and research questions

While all members of the Anadolu Agency since 2011 being clo-
sely connected to AKP and the government is a strong indicator
of political concentration, the purpose of this research is to find
out whether this concentration is reflected on the content produ-
ced by the agency. In this context, Agency’s use of Twitter is parti-
cularly important as, aside its aforementioned political importance,
this medium presents different opportunities, other than simply an-
nouncing URLSs to news pieces published on the Anadolu Agency
website. Therefore, in this research, we aimed to employ a hybrid
problematic, which includes AA’s use of Twitter as a particular me-
dium and also the political tendencies in its general content anno-
unced on its Twitter account. Hence, we aim to find responses to
these questions;

- Whether or not AA uses its Twitter account for diverse pur-
poses,

19 «



» 20

| Yeni Medya Calismalar |

- Whether or not AAs content posted on Twitter is political-
ly-biased,

- Whether or not certain political actors (parties or politicians)
are covered more frequently than others,

- Whether or not the topics chosen by AA editors overlap with
the government agenda.

In order to answer these questions, we will employ content
analysis of 1287 tweets posted by Anadolu Agency’s primary Twit-
ter account @anadoluajansi?, between February 1-20, 2015. While
primarily tweets’ content were analysed, in case the tweet only con-
tains a news title, the news summary posted on AA’s official web-
site® will also be taken into account.

The tweets and news pieces posted by @anadoluajansi will be
classified according to;

- Their category (domestic, international, sports, promotion)
- Their genre (politics, economy, daily news)

- Their subject

- The actors quoted and/or mentioned

- Whether they redirect to the AA website or they are Twit-
ter-exclusive.

The tweets are recuperated manually, and classified by using
Libreoffice Calc and PSPP software.

Results

The vast majority of the 1287 tweets (nearly 68, 6%) posted
by Anadolu Ajansi Twitter account were related to domestic news
in different subjects. However, the number of foreign news posts
(337 - 26, 1%) were also considerable. The rest of the tweets were

2 http://www.twitter.com/anadoluajansi
3 http://www.aa.com.tr



| The case of Anadolu Agency |

related to links to various photo galleries on the AA website, agen-
cy’s promotion of its content and some brief sports updates, nota-
bly on Turkish Football Super League.

Figure 1. Breakdown of AA tweets between February 1-20.

B Foreign News
B Photo Galleries
= Promotion

16 MW Sport

m Domestic News

These 1287 posts were predominantly (65,1%) focused on polit-
ical matters, while around 22,1% were on daily matters and a 7,54%
Were on economic issues.

Figure 2. Breakdown of AA tweets between February 1-20, 2015
according to the subjects they cover.

u Other

m Military-related
= Economy

H Daily matters

m Politics

21 «



» 22

| Yeni Medya Calismalar |

When keywords were attributed to the tweets according to their
content, the brutal murder of a female university student, named
Ozgecan Aslan, and some other posts on violence against women
rank first with 75 instances. However, it should be noted that this
incident was quite exceptional and covered by all media during that
specific period, and a considerable amount (36 instances — 48%) of
this coverage belonged to government’s/president’s statements on
the issue.

The second most covered issue was the government’s (and Pres-
ident Erdogan’s) feud with religious leader Fethullah Giilen. Gov-
ernment’s take over of pro-Giilen banking institution Bank Asya,
Giilenists taken into custody or being arrested, and government of-
ficials’ statement against Giilen were widely covered, employing the
“parallel structure” expression used by Recep Tayyip Erdogan and
other AKP members, in AA tweets.

AKP’s proposal of the new Homeland Security Package, re-
stricting constitutional liberties such as peaceful protests and giving
police additional authority such as taking protesters into custody
without court order or using firearms against them for non-self de-
fense purposes, was covered in AA tweets in 65 instances. Among
these instances, government officials and president Erdogan were
mentioned or quoted 46 times, while three opposition parties were
mentioned or quoted only 9 times.

Islamophobia also appeared as a popular issue in AA coverage.
While three Syrian university students having been murdered in the
USA and the anti-Islam organization PEGIDA in Europe consti-
tuted the majority of the posts, government officials’ and Erdogan’s
statements on the issue and examples of Islamophobia in Western
countries were widely covered.



| The case of Anadolu Agency |

Figure 3. Most popular keywords in news pieces covered Anadolu Agency
Twitter feed. (per instances, some articles having more than one keyword)

80
70
60
50
40
30
20
10

0

Murder of Ozgecan..
Fethullah Giilen
Nat.Security Law

Islamophohia
Kurdish issue
Palestinian issue
Presidency system
Egypt

Iraq

Yemen

Justice System
Russia

CHP

Hakan Fidan
Cuba

Government Projects

In domestic news, 440 instances either mentioned or quoted a
Turkish political actor (some articles mentioned one than more ac-
tor). An overwhelming majority of these posts (91,1 %) contained
President Erdogan, a government official or an AKP member, as
well as Erdogan’s and PM Davutoglu’s family members. Only 8,9%
of the posts quoted an opposition political party or a politician.

Figure 4. Coverage of opposition and government officials in AA posts between
February 1-20, 2015. (440 instances, some posts having more than one actors)

W Opposition

W Government+President

23 «



» 24

| Yeni Medya Calismalar |

432 of the 440 instances with political actors mentioned or quoted
a politician, while the rest of the instances were on political parties.
Among the politicians covered, Prime Minister Ahmet Davutoglu
ranked first by 39,1% and 169 instances. President Erdogan was cov-
ered in 118 instances (27,3%). The other government officials cov-
ered were Interior Minister Efkan Ala, and Science and Technol-
ogy Minister Fikri Isik, both were hosted by AAs “Editor’s desk”
section. Opposition leader Kemal Kiligdaroglu was mentioned 11
times but he was never hosted or covered in live commentary. No
other government official or opposition politician were mentioned
in more than ten instances.

Figure 5. Domestic political actors covered in AA posts between
February 1-20, 2015.

m PM Davutoglu
M President Erdogan

M Interior Minister Efkan Ala

2,5%

W Technology Minister Fikri
151k
3,9%

2,8%
m Opposition leader Kemal
Kiligdaroglu

m Others (39 people)

In terms of content exclusivity on Twitter, AA posts predom-
inantly (75,8 %) contained links to the agency website. Less than
a quarter of the posts were exclusive to Twitter, and contained live
commentary and photos (which were later posted on the website
and their links were reposted on Twitter).



| The case of Anadolu Agency |

Figure 6. Breakdown of AA Twitter posts between February 1-21, 2015,
according to their Twitter-exclusivity.

M redirection to AA website

W Twitter-exclusive content

The vast majority (76,6 %) of AA posts not redirecting to the
agency website were live commentary posts. These posts contained
statements made by politicians during their press conferences or ral-
lies, a feature also used by other news institutions’ social media de-
partments in Turkey. AA also used its Twitter account to post break-
ing news and interesting photos taken by AA photographers. Few
posts contained links to AA’s Instagram and Youtube accounts.

Figure 7. Breakdown of AA’s Twitter-exclusive content between
February 1-21, 2015.

2 1

M Live commentary
m Breaking news

= Photos

W Instagram

m Videos

25 «



» 26

| Yeni Medya Calismalar |

As it was in domestic coverage, the majority of live commen-
tary made by AAs Twitter feed were about Prime Minister Ahmet
Davutoglu (57,3%) and President Recep Tayyip Erdogan (33,8 %).
Interior Minister Efkan Ala and Technology Minister Fikri Isik were
given live commentary only when they were hosted by AAs “Editor’s
Desk” section. Therefore, it becomes evident that AA's live commen-
tary feature is almost exclusive to Davutoglu and Erdogan.

Figure 8. Breakdown of live commentary posts on AA Twitter feed
between February 1-21, 2015.

| PM Davutoglu
M President Erdogan
1 Interior Minister Efkan Ala

B Technology Minister Fikri
151k

In order to define whether Davutoglu and Erdogan were given
such an exclusive medium because of their official posts or their po-
litical influence over Anadolu Agency, the live commentary on Ah-
met Davutoglu was thoroughly analyzed, according to the functions
he held during the statements covered in live commentary. In 91
instances (66,4 %) of AAs live commentary of Ahmet Davutoglu,
the Prime Minister spoke as the AKP president and not the Prime
Minister. This number included party’s weekly parliamentary group
meetings, public rallies and statement delivered in different AKP
branches. Only 46 posts covered Davutoglu speaking as the Prime
Minister



| The case of Anadolu Agency |

Figure 9. Breakdown of AA’s live commentary on Ahmet Davutoglu
between February 1-20, 2015, according the function he was holding
during the statement.

M Party functions

B Government functions

Conclusion

The content analysis on Anadolu Agency’s Twitter feed clearly
shows that the content covered by the agency is in line with the go-
vernment agenda. The agency, while thoroughly covering AKP’s
feud with Fethullah Giilen group, also stayed focus in the govern-
ment agenda featuring Islamophobia, Kurdish issue talks, Presi-
dency system and Homeland Security Package. In these matters, or
in any other issue, the opposition parties were very seldom quoted,
while news about Giilen group were exclusively covered through the
AKP-government-Erdogan perspective. Among the very few posts
mentioning the opposition parties, either parties’ internal problems
(such as CHP members resigning) or matters that they agreed with
the government (HDP on Kurdish talks or MHP-CHP on Ozgecan
Aslan murder) were selected. For instance, AKP parliamentary de-
puty group chair Mustafa Elitag was quoted twice after the allega-
tions against opposition MPs in the parliament, while the accusing
MPs were not given the floor.

27 «



» 28

| Yeni Medya Calismalar |

While Anadolu Agency’s coverage was evidently AKP-centred,
only very few party members were covered by the agency. Live com-
mentaries were almost exclusive to Davutoglu and Erdogan. Except
two ministers (Ala and Isik, for special occasions), no ministers or AKP
MPs were quoted more than ten times in 1287 posts. Therefore, AA
coverage was not only politically biased, but also vertically segregated.

Anadolu Agency occasionally used its Twitter feed for posting
exclusive content. The majority of this content featured live commen-
tary, which was also limited to government officials, and no one else
than Erdogan and Davutoglu, except a few instances. Davutoglu’s
party rallies were covered even more frequently than his ministe-
rial functions, posing evidence to the fact that this special treatment
was not exclusive to his post in the government, but rather to him-
self and the party he is leading.

For conclusion, Anadolu Agency during the last AKP govern-
ment has functioned as a state agency covering only the govern-
ment agenda and the few most powerful political actors. Horizon-
tally and vertically, it has failed to present a democratically balanced
coverage; instead it has positioned itself at the very core of the po-
litical power. The personally exclusive treatment to Davutoglu and
Erdogan exceeds press-party parallelism theory of Ure (1974) which
is based “on the ownership of the mass media by political parties,
the editorial choices of the news organizations, and the party affil-
iation of the readers” (Mancini, 2008); or the political parallelism
defined by Hallin and Mancini (2004, 28) as “[reflection of] dis-
tinct political orientations in their news and current affairs report-
ing, and sometimes also their entertainment content.” While these
theories establish an institutionalized bond between political parties
and media, the Turkish example is rather some sort of crony capi-
talism based on personal and ideological networks, rather than in-
stitutional agents. The recruitment patterns of AA board members
and the content the agency produces in their supervision confirm
these personal ties.



| The case of Anadolu Agency |

Regarding new media, our research shows that AA’s Twitter-ex-
clusive content does not differentiate from its aforementioned pol-
icy on promoting key political actors. On the contrary, while 66,4%
of AAs domestic political content was devoted to Erdogan and
Davutoglu, an overwhelming 91,2% of Twitter-exclusive live com-
mentary content featured these two political actors. Therefore, it can
be said that Anadolu Agency has not used the opportunities pro-
vided by new media in order to broaden its spectrum of coverage,
but rather has used it in order to give extra airtime to Erdogan and
Davutoglu. This concludes that, new media tools are not always nec-
essarily used to democratize the media, and its manipulated use to
reinforce political and cultural hegemonies may exceed mere politi-
cal pressure or ownership issues, and involve with politically-charged
personal networks. Especially in the works on countries like Turkey,
these personal networks should be carefully examined, in order to
better understand how new (or old) media can function in estab-
lishing hegemonic power.

References

09 Subat 2015 - 15 Subat 2015 haftas1 Tiraj Tablosu. (2015, February
15). Retrieved February 27, 2015, from http://www.medyatava.
com/tiraj/2015-02-09

Baker, C. E. (2007). Media concentration and democracy: why ownership
matters. Cambridge ; New York: Cambridge University Press.

Bugra, A., & Savagkan, O. (2014). New capitalism in Turkey: the rela-
tionship between politics, religion and business. Cheltenham, UK ;
Northampton, MA, USA: Edward Elgar.

Devlet yandas medyay1 reklamla zengin etti. (2015, February 2). Re-
trieved February 27, 2015, from http://www.cumhuriyet.com.tr/
haber/turkiye/204567/Devlet_yandas_medyayi_reklamla_zengin
etti.html

Faraone, Roque (2002). Television and the New Uruguayan State. In
“Latin Politics, Global Media,” edited by Elizabeth Fox and Silvio
Waisbord, 164-75. Austin: University of Texas Press.

29 «



» 30

| Yeni Medya Calismalar |

Fox, E. (1988). Media and politics in Latin America: The struggle for
democracy. London: Sage Publications.

FREEDOM IN THE WORLD: Turkey. (2014, January 1). Retrieved
February 27, 2015, from https:/freedomhouse.org/report/freedom-
world/2014/turkey

Hallin, D., & Mancini, P. (2004). Comparing media systems: Three
models of media and politics. Cambridge: Cambridge Univer-
sity Press.

Horwitz, R. B. (2005). On Media Concentration and the Diversity Ques-
tion. The Information Society, 21(3), 181-204.

Hughes, S., & Lawson, C. H. (2004). Propaganda and Crony Capital-
ism: Partisan Bias in Mexican Television News. Latin American
Research Review, 39(3), 81-105.

Just, N. (2009). Measuring media concentration and diversity: new ap-
proaches and instruments in Europe and the US. Media, Culture
& Society, 31(1), 97-117.

Kelly, M., Mazzoleni, G., McQuail, D., & Euromedia Research Group.
(2003). The media in Europe the Euromedia Research Group.
London; Thousand oaks, Calif: Sage Publications.

Mancini, P. (2008). Press-Party Parallelism. In Donsbach, W. (Ed.).
The international encyclopedia of communication. Malden, MA:
Blackwell Pub.

McQuail, D. (2010). McQuail’s mass communication theory. London;
Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications.

Patton, M. J. (2006). The economic policies of Turkey’s AKP govern-
ment: Rabbits from a hat? The Middle East Journal, 513-536.

Reporters without Borders, “Written contribution by Reporters With-
out Borders on freedom information in TURKEY?”, June 2014.
Retrieved February 27, 2015, from http://en.rsf.org/IMG/pdf/tur-
key upr_en-2.pdf

Terzis, G. (2007). European media governance national and regional
dimensions. Bristol, UK; Chicago: Intellect.

Ure, C. (1974). The political impact of mass media. London: Consta-
ble.



